Všeobecné obchodní podmínky pro dopravce (Účinné od: 1.11.2024)
Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují hlavní pravidla pro používání služeb TáGo dopravci. Přepravní služby lze poskytovat přes aplikaci TáGo Driver pouze po odsouhlasení následujících podmínek.
1. Pojmy
Společnost Tagoapp s.r.o. (také jako „my“, „naše“, „nás“ nebo „nám“): Vlastník a provozovatel aplikace TáGo, společnost Tagoapp s.r.o., IČO 22135715, se sídlem Riegrova 1932/48, České Budějovice 3, 37001 České Budějovice, email: info@tagocb.cz (dále jen „společnost TáGo“).
Služby společnosti Tagoapp s.r.o.: Služby poskytované společností TáGo, včetně poskytování, provozu a údržby aplikací TáGo, plateb přes aplikaci, zákaznické podpory, zajištění komunikace mezi dopravcem a cestujícím a další podobné služby.
Aplikace TáGo: Mobilní aplikace pro dopravce a cestující, která umožňuje objednávání přepravních služeb dopravců.
Platforma TáGo: Technologie zajišťující komunikaci mezi cestujícími a dopravci prostřednictvím aplikace TáGo.
Cestující: Osoba, která objednává přepravní služby přes aplikaci TáGo.
Dopravce (také jako „vy“): Osoba poskytující přepravní služby prostřednictvím aplikace TáGo. Každému dopravci je přidělen osobní účet TáGo pro používání aplikace TáGo a platformy TáGo. Dopravce je nezávislým podnikatelem ve smyslu § 2, odst. 4 zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, v platném znění (dále jen „ZSD“), tedy podnikající fyzická nebo právnická osoba provozující silniční dopravu, zejména taxislužbu.
Řidič: Řidič taxislužby jako Dopravce nebo zaměstnanec Dopravce. Každému řidiči je přidělen osobní účet pro používání aplikace TáGo.
Smlouva: Tato smlouva uzavřená mezi dopravcem a společností TáGo týkající se užívání služeb společnosti TáGo, zahrnující tyto všeobecné obchodní podmínky; specifické podmínky uvedené v aplikaci TáGo, například informace o cenách nebo popis služeb; pokyny pro dopravce od společnosti TáGo.
Jízdné: Poplatek, který je cestující povinen zaplatit dopravci za poskytování přepravních služeb.
Poplatek společnosti TáGo: Poplatek, který je dopravce povinen platit společnosti TáGo za používání aplikace TáGo.
Členství: Poplatek, který je dopravce povinen platit společnosti TáGo za určité období používání aplikace.
Platby přes aplikaci: Platby kartou, přes mobilního operátora a další způsoby platby využívané cestujícími k úhradě přepravních služeb dopravců prostřednictvím aplikace TáGo.
Přepravní služby: Přeprava osob a věcí, kterou dopravce poskytuje cestujícímu, jehož objednávku přijal přes aplikaci TáGo.
Zprostředkovatel plateb: Společnost TáGo, odpovědná za služby technické podpory při poskytování platebních služeb a/nebo fakturace jménem společnosti TáGo. Zprostředkovatel plateb může rovněž projednávat stížnosti a řešit spory týkající se plateb provedených společností TáGo.
2. Registrace a uzavření smlouvy
Registrace: Před začátkem využívání služeb TáGo je nutné provést registraci, při které poskytnete požadované informace a nahrajete potřebné dokumenty. Po úspěšné registraci vám bude zřízen a zpřístupněn účet TáGo. Kliknutím na tlačítko „Registrací souhlasíte s Všeobecnými podmínkami a Zásadami ochrany osobních údajů“ během registrace prohlašujete a zaručujete, že: podle platných právních předpisů jste oprávněni uzavřít smlouvu o používání aplikace TáGo pro poskytování přepravních služeb; jste se důkladně seznámili s těmito všeobecnými obchodními podmínkami a rozumíte jim; všechny poskytnuté informace jsou přesné, správné a úplné; ve vašem účtu TáGo budete evidovat správné údaje a průběžně je aktualizovat; neumožníte žádným jiným osobám využívat váš účet TáGo ani ho nepřevedete na jinou osobu; služby TáGo nebudete používat k neoprávněným či protiprávním účelům a nebudete narušovat jejich řádné fungování; budete dodržovat všechny právní předpisy, zejména ty, které upravují poskytování taxislužby.
Platební údaje: Při registraci jste povinni uvést požadované platební údaje. Pokud se registrujete jako právnická osoba, musíte uvést platební údaje této právnické osoby. Jízdné hrazené prostřednictvím platby přes aplikaci bude převedeno na bankovní účet, který jste uvedli. TáGo nenese odpovědnost za nesprávné finanční transakce v případě chybně poskytnutých bankovních údajů.
Podmínky registrace: Po odeslání registrace obdržíte email s dalšími podmínkami, které musí být splněny pro využívání služeb TáGo. Nedodržení těchto podmínek může vést k ukončení smlouvy a zrušení práva užívat služby TáGo.
Postoupení práv a povinností: TáGo si vyhrazuje právo postoupit některá svá práva a povinnosti vyplývající ze smlouvy na partnery společnosti TáGo. Toto postoupení může zahrnovat přezkum dokumentů souvisejících s registrací, školení, přijímání poplatků, přeposílání jízdného, zprostředkování plateb, poskytování licence k aplikaci TáGo atd.
Právnické a fyzické osoby: Dopravcem může být právnická nebo podnikající fyzická osoba poskytující přepravní služby prostřednictvím osob v základním pracovněprávním vztahu. Tuto skutečnost musí dopravce uvést při registraci a v účtu TáGo. Přepravní služby mohou poskytovat pouze fyzické osoby uvedené při registraci (řidiči). Tyto osoby musí číst a dodržovat všeobecné obchodní podmínky a další dokumentaci součástí smlouvy. Právnická a fyzická osoba, jakož i řidič poskytující služby, nesou společnou a nerozdílnou odpovědnost za případná porušení podmínek.
Registrace účtů: Dopravce může registrovat účty pro osoby v základním pracovněprávním vztahu. Dopravce je povinen zajistit, aby tyto osoby dodržovaly právní předpisy, všeobecné obchodní podmínky, smlouvu a další dohody. Dopravce a osoby nesou společnou a nerozdílnou odpovědnost za případná porušení.
Oprávnění k poskytování přepravních služeb: Dopravce poskytuje přepravní služby prostřednictvím oprávněných řidičů taxislužby a vozidel taxislužby uvedených při registraci nebo v účtu TáGo. Dopravce je odpovědný za každý případ, kdy přeprava bude poskytnuta jiným řidičem nebo vozidlem, než těmi uvedenými v účtu TáGo.
Sankce za porušení: V případě porušení povinnosti uvedené výše je dopravce povinen uhradit společnosti TáGo smluvní pokutu ve výši 500 000 Kč za každý jednotlivý případ, kdy přepravní služba bude poskytnuta jiným řidičem nebo vozdilem, než těmi uvedenými v účtu TáGo. TáGo má právo okamžitě zablokovat přístup porušujícímu řidiči do aplikace TáGo. V případě opakovaného porušení má TáGo právo zablokovat účet TáGo a vypovědět smlouvu bez výpovědní lhůty. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo společnosti TáGo na náhradu škody nebo odčinění nemajetkové újmy. Pokud bude společnosti TáGo uložena pokuta orgánem veřejné moci za porušení povinnosti dopravce, je dopravce povinen uhradit společnosti TáGo částku ve výši pokuty a jejího příslušenství uložené pravomocným rozhodnutím.
3. Přepravní služby
Zavazujete se poskytovat přepravní služby v souladu s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, smlouvou a všemi platnými právními předpisy. Plně odpovídáte za případná porušení právních předpisů při poskytování přepravních služeb.
Zavazujete se, že budete mít všechna nezbytná oprávnění, včetně platného řidičského průkazu, povolení, pojištění, registrace, osvědčení a další dokumentace požadované zákonem pro poskytování přepravních služeb. Je vaší povinností udržovat všechny tyto dokumenty v platnosti. Společnost TáGo si vyhrazuje právo požadovat po vás důkazy o splnění vašich právních povinností a zkontrolovat všechna nezbytná povolení, souhlasy, schválení, registrace a osvědčení.
Přepravní služby musíte poskytovat profesionálně a v souladu s obchodní etikou, aby splňovaly nejlepší zájmy cestujícího. Zejména: musíte zvolit trasu, která je pro cestujícího nejvýhodnější z hlediska finančních, časových nebo jiných hledisek, pokud cestující nepožádá o jinou trasu; nesmíte dělat neoprávněné zastávky; ve vozidle nesmí být nikdo jiný kromě cestujícího a jeho doprovodu; musíte dodržovat všechny platné dopravní předpisy, což zahrnuje i zákaz držení telefonu při řízení.
Máte plné právo rozhodovat o tom, kdy budete poskytovat přepravní služby. Žádosti cestujících můžete přijmout, odmítnout nebo ignorovat dle svého uvážení.
Veškeré vybavení a prostředky potřebné k poskytování přepravních služeb si zajišťujete a udržujete na vlastní náklady, včetně automobilu, chytrého telefonu atd. Nesete také odpovědnost za veškeré náklady spojené s poskytováním přepravních služeb, jako jsou pohonné hmoty, tarif s mobilními daty, poplatky, amortizace vozidla, pojištění, daně atd. Používání aplikace TáGo může vést k vyšší spotřebě mobilních dat, proto doporučujeme mít tarif s neomezeným nebo vysokým datovým limitem.
Jízdné můžete účtovat vždy, když akceptujete objednávku cestujícího přes aplikaci TáGo a poskytnete přepravní službu dle objednávky. Konečná výše jízdného se vypočítává před zahájením přepravy na základě základní sazby, vzdálenosti a doby trvání cesty podle GPS zařízení. Základní sazba může kolísat podle místního trhu. Máte právo účtovat cestujícímu nižší jízdné než je uvedeno v aplikaci TáGo, ale poplatek společnosti TáGo zůstane stejný.
Společnost TáGo může přiměřeně upravit nebo zrušit výši jízdného za provedenou jízdu, pokud cestující důvodně navrhne změnu nebo zrušení kvůli porušení povinností dopravce, nebo je důvodné podezření na podvodnou jízdu (např. objednání vlastní přepravy).
Cestující může zaplatit za přepravní služby v hotovosti přímo vám nebo formou platby přes aplikaci podle článku 6 těchto podmínek. Pokud cestující platí v hotovosti, je vaší povinností jízdné inkasovat. V případě, že cestující jízdné nezaplatí nebo jej odmítne zaplatit, společnost TáGo mu vaším jménem zašle oznámení o dluhu. Toto oznámení neznamená, že TáGo má povinnost uhradit nezaplacené jízdné. Pokud cestující odmítne zaplatit kvůli nesprávným informacím v aplikaci, společnost TáGo vám jízdné neuhradí.
Po každém poskytnutí přepravních služeb vytvoří společnost TáGo jménem a na účet dopravce potvrzení o přepravě, které zašle cestujícímu a dopravci.
Cestující má právo zrušit objednávku na přepravní služby, kterou dopravce přijal přes aplikaci TáGo. Dopravce má nárok na storno poplatek, pokud cestující zruší přijatý požadavek na přepravní služby po určité době stanovené aplikací TáGo.
Pokud během poskytování přepravních služeb cestující nebo jeho spolucestující poškodí vozidlo nebo jeho vybavení (včetně skvrn, zašpinění nebo zápachu), máte právo požadovat od cestujícího pokutu ve výši 1.250 CZK a náhradu škody přesahující tuto částku. Pokud cestující odmítne zaplatit, můžete nás informovat a my se pokusíme vymoci s pokutou a/nebo náklady od cestujícího. Uvědomte si však, že neneseme odpovědnost za přímé ani nepřímé škody způsobené cestujícím při čištění nebo údržbě vozidla.
Zavazujete se plnit všechny daňové povinnosti vyplývající z platných právních předpisů v souvislosti s poskytováním přepravních služeb, včetně placení daně z příjmů, pojistného na sociální zabezpečení, zdravotního pojištění a dalších příslušných daní. Dále plníte povinnosti vůči zaměstnancům a registrace k příslušným daním. Pokud orgán veřejné moci zašle platnou žádost o informace týkající se vaší činnosti, poskytneme mu informace v rozsahu stanoveném právními předpisy. Také se zavazujete dodržovat všechny platné daňové předpisy vztahující se k poskytování přepravních služeb a uhradit společnosti TáGo všechny úřední poplatky, platby, pokuty a další daňové závazky vzniklé v důsledku nesplnění těchto povinností.
Společnost TáGo má právo vystavit cestujícím fakturu vaším jménem, aby vám mohlo být uhrazeno jízdné, smluvní pokuty a další poplatky, které společnost TáGo pro vás zprostředkovává.
Společnost TáGo je oprávněna sdílet všechny požadované informace s příslušnými daňovými orgány v souladu se směrnicí Rady (EU) 2021/514 ze dne 22. března 2021, kterou se mění směrnice 2011/16/EU o administrativní spolupráci v oblasti daní. To zahrnuje informace o platbách nebo příjmech spojených s činnostmi prováděnými přes platformu TáGo. Pokud neposkytnete požadované informace, společnost TáGo má právo zrušit váš účet, zabránit vám v opětovné registraci na platformě TáGo a zadržet výplatu jízdného, dokud neposkytnete požadované informace.
Pokud informace, které vy nebo vaši řidiči poskytujete společnosti TáGo, obsahují nezákonný obsah nebo jsou v rozporu s těmito všeobecnými podmínkami, TáGo si vyhrazuje právo odstranit, znemožnit přístup nebo degradovat takový obsah, pozastavit, ukončit nebo omezit jakoukoli platbu, kterou vám TáGo dluží, pozastavit nebo ukončit služby společnosti TáGo zcela nebo částečně a/nebo pozastavit nebo zrušit váš účet partnerského řidiče TáGo.
Dopravce je výhradně odpovědný za veškerý obsah nahraný do aplikace TáGo vámi nebo osobou oprávněnou jednat vaším jménem. Společnost TáGo není povinna tento obsah aktivně monitorovat nebo kontrolovat, ale má právo odstranit jakýkoli údajně nezákonný obsah podle vlastního uvážení a po obdržení příslušného oznámení a/nebo příkazu. Pokud Dopravce nesouhlasí s odstraněním obsahu, je jeho povinností poskytnout dodatečné informace, proč obsah není nelegální nebo v rozporu s těmito všeobecnými podmínkami v rámci interního postupu společnosti TáGo pro vyřizování stížností.
Pro zajištění bezpečnosti na platformě TáGo nesmíte vy ani vaši řidiči převážet zakázané předměty při používání aplikace a služeb TáGo, pokud to neumožňují platné zákony. Dopravce může odmítnout přepravovat osoby s nepovolenými předměty. Společnost TáGo může kdykoli zastavit poskytování služeb dopravci nebo jeho řidičům, pokud nedodržují tuto část podmínek a platné zákony, a ohlásit neoprávněné použití zakázaných předmětů příslušným orgánům.
Zakázané předměty zahrnují mimo jiné: střelné zbraně a jejich součásti, střelivo, zbraně pro boj zblízka a jiné předměty speciálně určené k útoku a obraně; hořlavé, výbušné a radioaktivní látky, střelivo, plyn, infekční, jedovaté nebo žíravé materiály, které mohou ohrozit životní prostředí; drogy a jiné psychotropní látky podléhající zvláštní kontrole podle právních předpisů; jakékoli jiné předměty, které není dovoleno přepravovat nebo převážet podle právních předpisů, a předměty, které nelze přepravovat bez dalších licencí, povolení a schválení.
4. Právo na užívání aplikace TáGo
Udělujeme vám licenci k užívání aplikace TáGo. Tato licence nezahrnuje právo poskytovat podlicence ani převádět práva na třetí strany.
Při užívání aplikace TáGo a účtu TáGo nesmíte: dekompilovat, zpětně analyzovat ani jinak se pokoušet odvodit zdrojový kód aplikace TáGo, účtu TáGo nebo jiného softwaru společnosti TáGo; měnit aplikaci TáGo ani účet TáGo, ani používat jejich upravené verze; posílat nebo přenášet soubory obsahující viry, poškozené soubory nebo jiné programy, které by mohly poškodit nebo narušit fungování aplikace TáGo; pokoušet se získat neoprávněný přístup do aplikace TáGo, účtu TáGo nebo jiných služeb společnosti TáGo.
Licence poskytnutá na základě této smlouvy bude ukončena zároveň s ukončením smlouvy. Po ukončení smlouvy musíte přestat užívat aplikaci TáGo a účet TáGo. Máme právo zablokovat a odstranit váš účet TáGo bez předchozího upozornění.
Můžeme vám poskytnout reklamní předměty nesoucí značku TáGo nebo označující, že používáte aplikaci TáGo. Udělujeme vám nevýhradní a nepřevoditelnou licenci k užívání těchto reklamních předmětů pouze za účelem označení, že poskytujete přepravní služby přes aplikaci TáGo. Po ukončení smlouvy musíte odstranit a zlikvidovat jakékoli reklamní předměty nesoucí značku TáGo.
Veškerá autorská práva, ochranné známky, včetně zdrojového kódu, databází, log a vizuálního stylu, jsou vlastnictvím společnosti TáGo a jsou chráněny zákony a mezinárodními smlouvami o autorských právech, ochranných známkách a obchodních tajemstvích. Používáním aplikace TáGo nebo jakýchkoli jiných služeb společnosti TáGo nezískáváte žádná vlastnická práva k duševnímu vlastnictví.
Rooting, jailbreaking nebo jakákoli úprava mobilního zařízení na úrovni hardwaru nebo operačního systému v rozporu s pokyny výrobce činí zařízení zranitelným vůči hrozbám. Berete na vědomí, že TáGo nenese odpovědnost za jakékoliv ztráty vzniklé použitím takto upraveného mobilního zařízení a nemá povinnost podporovat jeho používání.
Nesmíte, ani nesmíte umožnit, žádné jiné straně provozovat jakékoli programy nebo skripty za účelem získávání dat (scraping), indexování, průzkumu nebo jiného získávání dat z jakékoli části mobilních aplikací nebo webových stránek společnosti TáGo.
Pro zajištění bezpečnosti platformy může TáGo požadovat ověření totožnosti Dopravce nebo Řidiče jednajícího jménem Dopravce. To slouží k ověření, že osoba používající aplikaci TáGo je stejná jako osoba, jejíž údaje byly poskytnuty při registraci. Bez úspěšného ověření nebude osoba moci poskytovat přepravní služby. Pokud ověření neproběhne úspěšně, může být účet TáGo této osoby pozastaven nebo zrušen.
5. Členství aplikace TáGo a Poplatky společnosti TáGo
Před používáním aplikace TáGo jste povinni zvolit a uhradit druh členství.
Při používání aplikace TáGo jste povinni hradit poplatek společnosti TáGo. Tento poplatek je stanoven na základě jízdného každé dokončené objednávky přepravní služby. Informace o výši poplatku společnosti TáGo vám bude zaslána e-mailem, zobrazena v aplikaci TáGo, na vašem účtu TáGo nebo jiným způsobem. Mějte na paměti, že výše poplatku se může změnit, přičemž vás o případných změnách vždy předem informujeme.
Poplatek společnosti TáGo a případné další splatné poplatky za předchozí měsíc musíte uhradit nejpozději do 15. dne následujícího kalendářního měsíce. V případě prodlení s platbou poplatku budete povinni uhradit úrok z prodlení ve výši 0,05 % z neuhrazené částky za každý den prodlení. Kromě dlužné částky a úroku z prodlení budete povinni uhradit veškeré náklady spojené s vymáháním vašeho dluhu.
6. Platby za přepravní služby přes aplikaci TáGo
Umožňujeme cestujícím platit za přepravní služby kreditní nebo debetní kartou, prostřednictvím mobilního operátora nebo jinými platebními způsoby přímo v aplikaci TáGo. Tímto nás zmocňujete k jednání jako váš zástupce výhradně pro účely inkasování jízdného nebo jiných poplatků uhrazených cestujícím přes aplikaci. Jakmile cestující provede platbu přes aplikaci, veškeré jeho platební závazky budou považovány za splněné.
Platbu přes aplikaci od cestujícího nesmíte odmítnout ani ho nesmíte povzbuzovat k tomu, aby platbu nepoužíval. Pokud bezdůvodně odmítnete přijetí platby přes aplikaci, můžeme vám účtovat smluvní pokutu ve výši 500 CZK za každé odmítnutí a/nebo vám v případě opakovaného odmítání zablokovat přístup k službám TáGo.
Společnost TáGo si vyhrazuje právo poskytovat cestujícím propagační slevové kódy dle vlastního uvážení během propagačních akcí. Pokud existuje podezření na podvodné, nezákonné použití nebo použití v rozporu s našimi podmínkami pro slevové kódy, může být slevový kód zrušen a zbývající částka nebude dopravci proplacena.
Přehledy plateb přes aplikaci můžete najít v aplikaci TáGo. Tyto přehledy obsahují částky plateb za předchozí týden a stržené poplatky společnosti TáGo. Zavazujete se nás informovat o všech důležitých okolnostech, které by mohly ovlivnit naši povinnost inkasovat a přeposílat vám jízdné uhrazené přes aplikaci.
Nejsme povinni vám uhradit jízdné, pokud platba přes aplikaci selže z důvodu zrušení platby cestujícím nebo z jiných důvodů. V takových případech vám můžeme pomoci s vyžádáním úhrady jízdného od cestujícího, a pokud cestující platbu provede, přepošleme vám danou částku.
Před poskytováním přepravní služby se ujistěte, že je služba skutečně objednána správným cestujícím a že tento cestující výslovně povolil spolucestujícím absolvovat přepravu na jeho účet. Pokud při ověření identity cestujícího dojde k chybě a platba bude provedena osobou, která nebyla přepravena nebo nesouhlasila s přepravou jiných osob, vrátíme této osobě jízdné. V takovém případě nebudete mít nárok na úhradu jízdného od nás. Navíc můžeme za každou nesprávně provedenou platbu účtovat smluvní pokutu až do výše 250 CZK.
Berete na vědomí, že veškeré jízdné uhrazené platbou přes aplikaci bude započteno proti částkám, které nám dlužíte (např. poplatky společnosti TáGo, smluvní pokuty nebo jiné nároky). Vyhrazujeme si právo tímto způsobem započíst jakýkoli z vašich finančních závazků vůči kterékoli společnosti ve skupině TáGo. Vaše finanční závazky můžeme započíst proti našim finančním závazkům vůči vám.
Pokud nebudeme schopni vyplatit finanční prostředky, na které máte podle smlouvy nárok, z důvodu nesprávně uvedených bankovních údajů ve vašem účtu TáGo, tyto prostředky budeme uchovávat po dobu 180 dnů. Pokud nám během této lhůty řádně nesdělíte správné bankovní údaje, váš nárok na tyto finanční prostředky zanikne.
7. Doporučení, kampaně a přehled trhu
Dáváme si právo zasílat vám prostřednictvím aplikace TáGo, účtu TáGo, SMS, emailu nebo jiným způsobem, přehledy o trhu za účelem zvýšení vašeho povědomí o době, kdy je poptávka po přepravních službách nejvyšší. Tyto přehledy trhu jsou pouze doporučeními a nejsou pro vás závazné. Odhady uvedené v těchto přehledech vycházejí ze statistik za minulá období, a proto nemůžeme zaručit, že skutečná tržní situace bude odpovídat uvedeným odhadům. Dále si dáváme právo zasílat další doporučení.
Máme právo pořádat kampaně, kdy vám například zaručíme minimální příjem za poskytování přepravních služeb v určitých časových úsecích. Pokud během kampaně nedosáhnete stanoveného minimálního jízdného, uhradíme vám rozdíl. Konkrétní požadavky a podmínky budou zaslány prostřednictvím aplikace TáGo, účtu TáGo, SMS, e-mailu nebo jiným způsobem. Vyhrazujeme si právo rozhodovat, kdy a kterým dopravcům takové kampaně nabídneme. Pokud existuje důvodné podezření na podvodné jednání z vaší strany, můžeme zadržet vaše jízdné až do vyjasnění podezření.
Vyhrazujeme si právo pořádat různé propagační kampaně pro cestující za účelem propagace platformy TáGo. Pokud dojde v rámci těchto kampaní ke snížení jízdného hrazeného cestujícími, uhradíme vám kompenzaci ve výši peněžní hodnoty nabídnuté výhody. Tuto marketingovou kompenzaci můžeme započíst oproti poplatku společnosti TáGo nebo jiným nárokům.
8. Vztah TáGo, Dopravce a Cestující
Společnost TáGo prostřednictvím své aplikace poskytuje služby zprostředkovatele taxislužby ve smyslu § 2, odst. 10 ZSD. Přepravní služby jsou poskytovány dopravci na základě smlouvy o přepravě osob uzavřené s cestujícími. Dopravci působí jako nezávislí podnikatelé na vlastní účet a odpovědnost. Spory týkající se spotřebitelských práv a právních předpisů upravujících poskytování přepravních služeb jsou řešeny výhradně mezi dopravci a cestujícími.
Berete na vědomí, že společnost TáGo odpovídá za kvalitu poskytovaných přepravních služeb pouze v rozsahu povinností zprostředkovatele taxislužby podle ZSD. Společnost TáGo zajišťuje svou kontrolou, že zprostředkovaná přepravní služba přes aplikaci TáGo byla poskytnuta osobou, která není držitelem příslušné koncese po dobu delší než 15 pracovních dnů v době poskytnutí přepravy, dále vozidlem, které není vozidlem taxislužby po dobu delší než 15 pracovních dnů, nebo řidičem, který není držitelem oprávnění řidiče taxislužby po dobu delší než 15 pracovních dnů. Kromě těchto zákonných povinností nemůžeme zaručit kvalitu ani bezvadnost poskytovaných přepravních služeb. Zavazujete se poskytnout společnosti TáGo veškerou součinnost potřebnou k dodržování těchto povinností zprostředkovatele taxislužby.
Potvrzujete, že mezi námi a vámi nevzniká ani nevznikne žádný pracovněprávní vztah. Nemáte právo vystupovat jako náš zaměstnanec, zprostředkovatel či zástupce a nemůžete nás smluvně zavazovat. Pokud byste byl považován za našeho zaměstnance, vzdáváte se veškerých nároků vůči nám vyplývajících z této skutečnosti.
Svá práva a povinnosti vyplývající ze všeobecných obchodních podmínek nebo smlouvy nemůžete převést na žádnou třetí stranu.
Dopravce je povinen neprodleně informovat společnost TáGo o všech relevantních údajích a jejich změnách týkajících se jeho činnosti, které společnost TáGo potřebuje k plnění svých povinností zprostředkovatele taxislužby. Týká se to zejména držení příslušné koncese, údajů o vozidlech taxislužby a údajů o řidičích taxislužby.
9. Hodnocení řidiče
Berete na vědomí, že za účelem zajištění kvalitních služeb mohou cestující zanechat hodnocení a zpětnou vazbu ohledně kvality vašich přepravních služeb. Vaše průměrné hodnocení bude spojeno s vaším účtem TáGo a bude viditelné cestujícím v aplikaci TáGo.
Kromě hodnocení od cestujících dále vyhodnocujeme interně vaši aktivitu, která vychází z přijímání, odmítání, nereagování a plnění objednávek přepravních služeb cestujících.
Pro zajištění spolehlivých služeb cestujícím můžeme stanovit minimální průměrné hodnocení a minimální skóre aktivity, kterého musí řidiči dosáhnout a udržet. Pokud na základě naší výzvy nezvýšíte své průměrné hodnocení nebo skóre aktivity na minimální úroveň v určené lhůtě, může být váš účet automaticky pozastaven, dočasně nebo trvale. Váš účet můžeme obnovit podle vlastního uvážení, například pokud bylo pozastavení způsobeno chybou systému nebo falešnými hodnoceními.
10. Odpovědnost
Aplikace TáGo je poskytována tak, jak je, a jak je k dispozici. Společnost TáGo neprohlašuje, nezaručuje ani negarantuje, že přístup k aplikaci TáGo bude nepřerušovaný nebo bezchybný. V případě chyb aplikace TáGo se budeme snažit tyto chyby co nejdříve napravit. Mějte však na paměti, že fungování může být omezeno technickými problémy a nemůžeme zaručit, že aplikace TáGo bude fungovat za všech okolností. Díky tomu, že používání aplikace TáGo k objednání přepravních služeb závisí na chování cestujících, nemůžeme zaručit, že používání aplikace TáGo povede k jakýmkoli objednávkám přepravních služeb od cestujících.
Společnost TáGo, její zástupci ani zaměstnanci nenesou odpovědnost za žádnou škodu, která může vzniknout v souvislosti s užíváním služeb společnosti TáGo. Společnost TáGo zejména neodpovídá za žádné přímé či nepřímé škody na majetku, finanční škody, ušlý zisk, ztrátu zákazníků, zakázek, kontaktů, újmu na dobrém jméně, pověsti, ztrátu nebo nepřesnost dat, ani za žádnou škodu vyplývající z narušení podnikání nebo jiného druhu škody.
Finanční odpovědnost společnosti TáGo za porušení všeobecných obchodních podmínek nebo smlouvy je omezena na 10.000 CZK. Nárok na náhradu škody máte pouze tehdy, pokud společnost TáGo porušila všeobecné obchodní podmínky nebo smlouvu úmyslně.
Společnost TáGo nenese odpovědnost za jednání nebo opomenutí cestujícího či spolucestujících a nebude povinna nahradit ztráty či škody, které mohou vzniknout vám nebo na vašem vozidle v důsledku jednání či nejednání cestujícího nebo spolucestujících.
Plně odpovídáte za jakékoli porušení všeobecných obchodních podmínek, smlouvy nebo jakýchkoli platných právních předpisů. Jakmile obdržíte příslušnou výzvu od nás nebo orgánu veřejné moci, musíte okamžitě přestat s tímto porušením a napravit jej. Jste povinni nám uhradit všechny přímé a/nebo nepřímé ztráty a/nebo škody, ušlý zisk, náklady, pokuty či sankce, které mohou vzniknout v souvislosti s vaším porušením. Pokud vůči nám cestující uplatní nárok v souvislosti s vašimi přepravními službami, budete povinni nám nahradit škodu v plné výši do 7 dnů od obdržení příslušné výzvy k úhradě. Pokud budeme mít právo uplatnit vůči vám nároky, budete povinni nám uhradit i náklady na právní služby vynaložené v souvislosti s jejich uplatněním.
Dopravce nese plnou odpovědnost za dodržování všech příslušných zákonů a předpisů, stejně jako za dodržování smluv souvisejících s provozováním a používáním zvoleného dopravního prostředku (licence, pojištění apod.). To zahrnuje také dodržování všech platných zákonů na ochranu spotřebitele řidiči, kteří poskytují přepravní služby jeho jménem.
11. Doba trvání a možnosti ukončení
Podmínky uvedené v těchto všeobecných obchodních podmínkách nabývají účinnosti ke dni, kdy se dopravce zaregistruje k užívání služeb společnosti TáGo. Ostatní smluvní podmínky nabývají účinnosti v okamžiku, kdy vám bude příslušný dokument nebo sdělení zpřístupněno a vy začnete nebo pokračujete v užívání služeb společnosti TáGo, pokud s těmito podmínkami nevyslovíte nesouhlas.
Máte možnost vypovědět smlouvu kdykoli, pokud doručíte výpověď společnosti TáGo alespoň 7 dní předem. Tímto bude ukončeno vaše právo používat aplikaci TáGo a služby společnosti TáGo. Společnost TáGo si vyhrazuje právo vypovědět smlouvu kdykoli a z jakéhokoli důvodu dle vlastního uvážení, s výpovědí učiněnou alespoň 3 dny předem.
Společnost TáGo má právo okamžitě vypovědět smlouvu a zablokovat váš přístup k aplikaci TáGo bez předchozího upozornění, pokud porušíte všeobecné obchodní podmínky, smlouvu, platné právní předpisy, nebo pokud podle názoru společnosti TáGo znevážíte její značku, pověst nebo podnikání. V takových případech vám můžeme rovněž zakázat registraci nového účtu.
Máme právo okamžitě zablokovat váš přístup k účtu TáGo, pokud máme podezření na porušení smlouvy nebo podvodné jednání. Přístup bude obnoven, jakmile bude vyšetřování potvrzovat, že žádné podezření neexistuje.
V zájmu poskytování vysoce kvalitních služeb cestujícím pečlivě sledujeme činnost řidičů v aplikaci TáGo. Pokud nedosáhnete minimálních požadavků na úroveň služeb, například minimálního hodnocení nebo skóre aktivity, máme právo okamžitě ukončit smlouvu bez předchozího upozornění.
12. Změny smlouvy
Změny smlouvy vstupují v účinnost tím, že vám budou sděleny e-mailem, přes aplikaci TáGo nebo účet TáGo, a vy i po jejich oznámení pokračujete v užívání služeb společnosti TáGo, pokud nevyslovíte svůj nesouhlas.
Pokud dojde ke změně všeobecných obchodních podmínek, revidované znění bude zveřejněno na webových stránkách https://www.tagocb.cz a budeme vás o změně informovat alespoň 7 dní předem. Pokud budete i nadále používat služby společnosti TáGo, budeme považovat, že s novým zněním souhlasíte.
13. Zákaznická podpora
Poskytujeme dopravcům zákaznickou podporu související s používáním služeb společnosti TáGo. V případě, že se zpozdíte s jakoukoli platbou o více než pět kalendářních dnů, si vyhrazujeme právo přestat tuto zákaznickou podporu poskytovat.
14. Zpracování osobních údajů
Vaše osobní údaje budou zpracovávány v souladu s oznámením o ochraně osobních údajů, které naleznete na adrese https://www.tagocb.cz/ochrana-osobnich-udaju.
15. Rozhodné právo a soudní příslušnost
Všeobecné obchodní podmínky se budou řídit a vykládat v souladu s právními předpisy České republiky.
16. Oznamování
Máte povinnost nás okamžitě informovat o jakýchkoli změnách vašich kontaktních údajů nebo jiných informací, které jsou důležité pro plnění povinností podle této smlouvy.
Oznámení podle všeobecných obchodních podmínek a smlouvy bude učiněno řádně, pokud bude zasláno e-mailem, nebo zpřístupněno přes aplikaci TáGo nebo účet TáGo. Oznámení bude považováno za doručené v případě zpřístupnění přes aplikaci TáGo nebo účet TáGo v den zpřístupnění, nebo v případě zaslání e-mailem v den, kdy příjemce potvrdí přijetí e-mailu nebo druhý den po odeslání e-mailu, pokud odesílatel neobdrží zprávu o chybě.
17. Závěrečná ustanovení
V případě, že jakékoli ustanovení smlouvy bude považováno za neplatné nebo nevymahatelné, smluvní strany toto ustanovení nahradí platným a vymahatelným ustanovením, které co nejvíce odpovídá původnímu smyslu a účelu daného ustanovení.
Datum platnosti všeobecných obchodních podmínek: 1.11.2024